Turnus odSTRESowaNIE

Termin: 20-22 listopada 2020

Miejsce: Hotel Srebrny Dzwon w Kadynach
Cena turnusu: noclegi, wyżywienie i udział w zaplanowanych zajęciach od 1395 złotych*

* organizator zastrzega sobie możliwość odwołania turnusu w przypadku wprowadzenia nowych obostrzeń związanych z COVID 19, lub braku wystarczającej liczby chętnych

Więcej informacji w recepcji hotelu Srebrny Dzwon.

Stres dosięga każdego, co do tego chyba nikt nie ma złudzeń. Jednak czujesz, że stres ma zbyt duży, negatywny wpływ na komfort twojego życia, na twoje zdrowie, na relacje z najbliższymi, to nie powinno zabraknąć cię na naszym weekendowym turnusie.

Chcemy zaprosić każdego, kto chce w ciągu kilku dni nauczyć holistycznej pracy nad opanowaniem stresu. Pomogą nam w tym specjaliści zajmujący się zawodowo pracą z oddechem, koncentracją, dietą, ćwiczeniami ruchowymi, relaksacją poprzez masaż – osoby otwarte, empatyczne, pełne dobrej energii i pogody ducha – Aleksandra, Mirella, Jacek. Z nami nie tylko spędzisz udany weekend i zredukujesz poziom kortyzolu – hormonu stresu, ale przede wszystkim poznasz proste, praktyczne metody wyzwolenia się spod negatywnych jego skutków. W planie mamy między innymi, sesję oddechową, medytację, ćwiczenia na świeżym powietrzy, warsztaty kulinarne, kuchnię Wellness, masaże lecznicze lub zabiegi kosmetyczne, spacery z przesłaniem i wiele, wiele innych atrakcji.

 

Geneza kursu – opowiada jego pomysłodawca.

To nie był pomysł nowy. Na świecie od wielu lat ludzie, którzy zwłaszcza w pracy narażają się na silny, stres korzystają z pomocy licznych specjalistów, pomagających inter dyscyplinarnie neutralizować jego negatywne skutki. Można powiedzieć, że cała koncepcja Wellness jest oparta na ustalaniu harmonii między stanem spokoju i stanem wzmożonego obciążenia również naszej psychiki. Można powiedzieć, że poszliśmy za ciosem, chcąc połączyć siły kilku pasjonatów działających z sukcesami w z pozoru odległych od siebie dziedzinach. Z pozoru, bo gdzieś na samym końcu dążymy do osiągnięcia tego samego celu – odstresowania. Dostrzegamy olbrzymią synergię naszych metod, które połączone wzmacniają się nawzajem, dając jeszcze mocniejsze narzędzie, które chcemy w takcie naszego turnusu zaprezentować i nauczyć. Oddech, a zwłaszcza oddech świadomy jest podstawą, a kiedy wzmocnimy go przez medytację, możemy w prosty sposób współpracować z naszym umysłem. Dieta w stresie, rzecz niesamowicie ważna i przez wiele osób niedoceniana, to odpowiedź na dwa pytania. Jakie wpływa ma to co jemy na nasz stres? Jak stres wpływa procesy trawienia? A na koniec chcemy pokazać jak pracować z naszym ciałem, które tak jak gąbka chłonie i kumuluje nasze emocje, a zwłaszcza stres. Pracujemy więc z psychiką, żołądkiem i naszym ciałem -holistycznie.

Ja sam zajmuję się pracą poprzez masaż. Wiele lat szkoleń i praktyki pozwalają wypracować takie metody pracy masażem na ciało, a może lepiej powiedzieć poprzez ciało, które redukują zarówno napięcia mięśniowe i doprowadzają do głębokiej relaksacji, tak bardzo potrzebnej. Bardzo często powtarzam, że postęp cywilizacyjny wyprzedził ewolucję i że już dzisiaj wiele osób nie umie się relaksować. I bynajmniej nie mówię tu o wieczorze spędzonym przed telewizorem, przy konsoli, czy na imprezie. Chodzi o taką formę relaksu, która pozwoli zregenerować się naszemu ciału, przywróci do elastycznej, naturalnej formy. Tymczasem my obrastamy gorsetem napiętych między innymi od stresu mięśni. To nas zamyka, zakleszcza i nim się zorientujemy, nasze ciała stają się siedliskiem bólu, dyskomfortu. Aż przychodzi dzień, gdy zaczyna chorować. Pełniejsze odkrycie sieci powiązań wzajemnych między tym, w jakiej kondycji są nasze mięśnie i powięzi, co i jak jemy, a także jak dajemy sobie radę z lękami, stresem, przepracowaniem jest jeszcze odległym celem, ale już dzisiaj nauka jednoznacznie stwierdziła, że taka sieć istnieje, a my wielokrotnie powodujemy jej zaburzenie. Bardzo chcę, żebyśmy zdobyli świadomość tego faktu i powoli, krok po kroku, nauczyli się panować na jednym z najbardziej destrukcyjnych czynników degradujących tę sieć – stresem. Jestem przekonany, że wystarczą nawet dwa dni, żeby zaobserwować pierwsze pozytywne zmiany.

jw.